homeschooling - εκπαίδευση στο σπίτι
Βρεθήκαμε σε μια δύσκολη κατάσταση πριν από 2 χρόνια.
Δεν θα αναφερθώ όμως στις συνθήκες και στα πρακτικά προβλήματα. Η ουσία είναι ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα για καθημερινή παρουσία σε σχολείο.
Αναζητώντας λύση, άκουσα για ένα πρόγραμμα εξ΄αποστάσεως εκπαίδευσης από την Γαλλία. Ολοκληρωμένο πρόγραμμα, με όλα τα μαθήματα, μηνιαία φύλλα και κασέτες αξιολόγησης. Γράψαμε το παιδί στα μαθήματα αυτά και αμέσως λάβαμε τα βιβλία για κάθε μάθημα, τα βιβλία ασκήσεων, τα φύλλα αξιολόγησης, οδηγίες κ.λ.π.
Ένα πλήρες και άψογα οργανωμένο σύστημα.
Το παιδί μαθαίνει να διαβάζει μόνο του τα μαθήματά του με ελάχιστη βοήθεια και κάθε 3 εβδομάδες στέλνει τις εργασίες του στην δασκάλα του στη Γαλλία.
Εργασίες που περιλαμβάνουν γραπτό κείμενο, προφορικές ασκήσεις που το παιδί ηχογραφεί σε κασέτα, τραγούδια που επίσης ηχογραφεί, καλλιτεχνικές εργασίες κ.λ.π.
Τα μαθήματα Ελληνικών τα κάναμε μόνοι μας.
Στην αρχή ήμασταν προβληματισμένοι. Να μην ξεφύγουμε από το πρόγραμμα, τις ημερομηνίες, αν οι διορθώσεις θα γυρίσουν πίσω ικανοποιητικές, και χίλιες σκέψεις….
Μετά από λίγο συνηθίσαμε!
Για το παιδί ήταν κάτι καινούριο αλλά του άρεσε πολύ. Οργανώθηκε, έβαλε πρόγραμμα, ετοίμαζε τα μαθήματα και τα έγγραφα που έπρεπε να στέλνουμε. Έλεγε συνέχεια πως μαθαίνει πολύ περισσότερα από το σχολείο και τα διαλείμματα ήταν …μεγαλύτερα. Ταυτόχρονα παρατηρήσαμε ότι από την στιγμή που σταμάτησε το σχολείο, άρχισε να διαβάζει πολλά μα πάρα πολλά εξωσχολικά βιβλία! Ήταν απίστευτος ο ρυθμός και η χαρά με την οποία τα αγόραζε.
Ένας χρόνος κύλησε έτσι…
Την επόμενη χρονιά ωριμάσαμε λίγο όλοι!
Σκεφτήκαμε ότι το homeschooling- εκπαίδευση στο σπίτι, δεν είναι μόνο τα τυποποιημένα μαθήματα στο σπίτι. Είναι χιλιάδες πράγματα! Η επικοινωνία με ανθρώπου στο εξωτερικό που ακολουθούν για γενιές ολόκληρες αυτού του είδους την εκπαίδευση, μας βοήθησε πάρα πολύ.
Έτσι βάλαμε στα τυποποιημένα μαθήματα και καινούρια θέματα. Καινούρια ΄΄μαθήματα΄΄.
Συμμετέχει στο φύτεμα και στην περιποίηση των φυτών. Έτσι ξεκίνησε το ενδιαφέρον του για τα βότανα.
Φτιάχνει πειράματα χημείας σε καθημερινή βάση, σχεδιάζει εφευρέσεις που τις καταγράφει.
Φτιάχνει μοντελισμό σε ξύλο. Φτιάχνει ζωάκια, κηροπήγια, διακοσμητικά και θέλει να κάνει δική του έκθεση.
Παίζει μουσική, γράφει τραγούδια και τραγουδάει.
Φτιάχνει, παζλ τεράστια, ζωγραφίζει βιτρώ, και … θα μπορούσα να γράφω ώρες για όλα όσα ανακαλύπτει, μαθαίνει, Ψάχνει.
Τα ταξίδια γίνανε κι αυτά τρόπος μάθησης. Συμμετέχει στην οργάνωση του ταξιδιού και στο πρόγραμμα και το ταξίδι γίνεται γεωγραφία!
Όλα όσα ανέφερα και χιλιάδες άλλα είναι homeschooling!
Έτσι συνεχίζουμε και ακολουθούμε το πρόγραμμα από την Γαλλία αλλά δεν είναι το επίκεντρο.
Όλα γίνανε σχολείο και μάθηση!
Συνηθισμένη βέβαια ερώτηση και αγωνία είναι τι γίνεται με την κοινωνικοποίηση.
Ο εθελοντισμός, οι δραστηριότητες, τα ταξίδια, η τακτική επαφή με κοινωνικές ομάδες, η συμμετοχή, μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να κοινωνικοποιηθεί με υγιή τρόπο και ουσιαστικό.
Το δημιουργικό παιδί είναι ευτυχισμένο παιδί άρα κοινωνικό παιδί.
Αυτή η μορφή εκπαίδευσης απευθύνεται σε ανθρώπους που θέλουν να μαθαίνουν και να γνωρίζουν τον κόσμο μαζί με τα παιδιά τους. Που δεν φοβούνται το καινούριο, που έχουν και θέλουν χρόνο με το παιδί τους. Σίγουρα δεν είναι εύκολος τρόπος.
Είναι τρόπος ζωής.
Στην Ελλάδα ακόμα δεν είναι διαδεδομένο, σε λίγα χρόνια ίσως…
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)
Ποιο πρόγραμμα είναι αυτό;;; και τα μαθήματα ήταν στα γαλλικα...?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας παρακαλώ απαντήστε μου όσο πιο γρήγορα μπορείτε! ευχαριστώ...
Και εγώ θα ήθελα να μάθω...ποιο προγραμμα είναι αυτο;
ΑπάντησηΔιαγραφή